2013. június 12., szerda

Tűzzománc tanfolyam 1. rész




Néhány hete jártam először Amonitas műhelyében és teljesen magával ragadott ez a technika. Ezért úgy döntöttem elvégzek egy alaptanfolyamot, hogy legyen némi rálátásom erre a mesterségre is.








Az első alkalommal 2 szivárványt díszítettem ki, amikből végül kitűző és hűtőmágnes lett. Több színt kellett használnom, az egyiknél ügyelve hogy élesek legyenek a határok, a másiknál direkt össze kellett folyatni a festékeket.
A színeket természetesen én választhattam ki az iszapfestékek közül. Érdekes, hogy égetés után más tónusúak lesznek. Így egy kicsit izgalmasabb tervezni!


a kitűző színei: fehér, okker, türkiz és zöld

a hűtőmágnes tényleg felhőszínekkel készült 

gyönyörű okkersárga

a kitűző, égetés előtt szárad

a hűtőmágnes égetés előtt

égetés után, éppen hűl

használatban

kitűzve




Amellett, hogy számomra nagyon különleges a technika, abszolút kikapcsol. Jó érzés megálmodni a színvilágot, koncentrálni, hogy lehetőleg egyenesek legyenek a vonalak, izgulni hogy vajon megszárad-e azelőtt a festék, hogy a következő szín mellé kerül, vajon sikerül-e szépen összefolyatni, milyen lesz, ha kikerül a kemencéből... Csupa-csupa izgalom!
Nagyon jól éreztem magam!
Két hét múlva újabb beszámolóval érkezem!

Tetszett a bejegyzés? Kövess Facebookon, és mindenről időben értesülsz!




Minden tűzzománcos bejegyzés itt található:
Amonitas műhelyében





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése